СЛЪНЧЕВАТА ЕНЕРГИЯ ЩЕ Е ПО-ЕВТИНА ОТ ЕНЕРГИЯТА НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ МРЕЖИ

ВЕИ енергетикaИнтервюСп. Енерджи ревю - брой 6, 2011

интервю с Георг Урбан, главен мениджър продажби за Източна Европа, pvXchange - сребърен спонсор на SEE Solar - Изложба за соларна енергия за Югоизточна Европа, организатор Виа Експо

Представете моля Ви pvXchange - компанията, за която работите.

От основаването си през 2004 г. компанията се занимава с управлението и продажбите на основни фотоволтаични компоненти (модули и инвертори).

За този период от време на pvXchange са се доверили повече от 8000 фирми в този бранш по целия свят, като сме спомогнали за осъществяването на сделки за над 500 MW.

Гръбнакът на този бизнес модел е международен екип от професионалисти по продажбите, който е оптимално подкрепен с актуална информация от ежедневните сделки чрез съществуващата pvXchange онлайн платформа.

Компанията добавя стойност на продукта чрез дългогодишния си опит на фотоволтаичния пазар, и по този начин помага на своите клиенти да направят правилните решения за покупка, което е от помощ за растежа на бизнеса им. pvXchange съдейства при покупката на модули и инвертори в точното време, за правилната цена!

Как ще определите актуалния пазар на проекти в България?

Атрактивност на българския пазар съществува. Освен преференциалните цени на изкупуване на тока, има и други важни фактори, които играят важна роля при продажбите на проектите. Българските проекти се конкурират с проекти от Германия, Италия, САЩ и др., а това означава, че те трябва да бъдат внимателно подготвени, което е от съществено значение за тяхното успешно посредничество.

Какви документи са задължителни?

Абсолютно задължителни са следните документи:

- Експозе за проект на английски език

- Естествено всички окончателни документи и разрешителни трябва да са готови и налични

- Правен Due Diligence

- Финансов Due Diligence

- Проучване за рентабилността на проект

Всички тези фактори увеличават атрактивността на проектите за чуждестранните инвеститори, а с това и шансовете за успешна продажба.

Как виждате сегашното развитие на българския пазар?

Българският пазар е много чувствителен. Цената на Wp не е решаващият фактор, за да има добра възвръщаемост, който не вижда така нещата, смята неправилно и по-късно ще плаща скъпо. Но това българските клиенти започнаха бързо да го проумяват. Естествено, от голямо значение е при закупуването на компонентите да се наблюдава световният пазар. В момента той се променя радикално. В следващите няколко години на пазара ще останат малко производители. Това, съответно, ще окаже влияние върху самите продукти и свързаната с тях гаранция. Когато един от производителите отпадне от пазара, тогава с него изчезват и гаранциите, или накратко казано - клиентът остава без гаранция. Следващи точки са изпълнение на гаранционните претенции, качеството на модулите за дълъг срок напред, подборът на правилната спедиционна фирма. За съжаление, има неща с дребен шрифт в договорите, които често се пренебрегват: правото на вето на гаранта, общи изключения и изключителното право и т. н.

И точно тук е силата на pvXchange. С посредничество по сделки за модули с повече от 500 MW мощност сме водещият брокер в света. Нашата онлайн платформа за търговия се използва от над 8000 b2b търговски партньори. Ние оптимизираме закупуването на компоненти за инженерингови фирми, инвеститори и търговци. Ние следваме идеята - "една страна на всички доставчици".

Много от анализаторите на пазара предсказват основни промени в бранша. Кои според вас са най-важните?

В рамките на няколко години, на повечето пазари в Европа ще има мрежови паритет. Това означава, че слънчевата енергия ще е по-евтина от енергията на разпределителните мрежи. В средносрочен план, фотоволтаичният пазар ще расте - особено в Азия (Китай, Индия, Япония), САЩ и развиващите се пазари на Латинска Америка и Близкия Изток.

Въпреки всичко, важно е да се отбележи, че в следващите години световният соларен пазар ще претърпи концентрация и консолидация. В този контекст, повече от тези 450 производители ще се слеят или ще изпаднат в несъстоятелност. В крайна сметка на пазара ще оцелеят около 15-20 силни марки.




Новият брой 3/2019

брой 3-2019

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ


Top