АББ България, Виктория Чорбаджийска: Придобивките показват, че работодателят го е грижа

ЕлектроенергетикаФирмени статииСп. Енерджи ревю - брой 5, 2024 • 18.07.2024

Придобивките показват, че на работодателя му пука

Виктория Чорбаджийска, мениджър Човешки ресурси в АББ България, пред сп. Енерджи ревю

 

От колко време сте в компанията?

В АББ съм от 9 години на различни роли в отдел Човешки ресурси. Това време беше много динамично и пълно с промени, но и много удовлетворяващо. И е споделено с колеги, които се стремят към резултати, но ценят и неформалната част – смеха, времето заедно, взаимното уважение – това ни отличава като култура.

 

От какво имат нужда хората във вашия сектор и това доколко се променя спрямо професията им?

Хората са си хора – имат нужда да бъдат чути и уважавани. Мениджмънтът да е прозрачен и открит, а когато се сподели нещо, то да провокира действия. Всички имаме нужда да се чувстваме полезни и това, което правим 8 часа на ден да има смисъл. Средата ни да е приемаща, да се развиваме и да се учим. Когато е нужно да си даваме обратна връзка и, когато има какво да празнуваме, да го правим. Обикновено скачаме от една цел на друга, но да се спре, благодари и хората да чуят, че са ценени, е общовалидна нужда за всеки.

 

А от гледна точка на социални придобивки?

Придобивките в момента отговарят до голяма степен на това, от което служителите ни се нуждаят. По-съществените са допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна, спортни карти, програма за подкрепа и програма за придобиване на акции на компанията. Процесът по обогатяване портфолиото с отстъпки за ежедневни услуги – оптики, банкови услуги, търговски вериги и т.н. е непрекъснат.

Предоставяме и опция за работа от вкъщи (home office), което е прецедент за производствена компания и я въведохме още преди Ковид-19. Излязохме от зоната си на комфорт и съм много благодарна на колегите от мениджмънт екипа, че се осмелиха да опитаме.

 

За 9 години в компанията този пакет е растял и се е променил много пъти. Как, в голяма структура като Вашата, започва разговорът за въвеждане на нова социална придобивка?

Обикновено чрез обратна връзка от нашите служители или от кандидатите, с които се срещаме на интервюта. Друг добър източник е професионалната HR мрежа, която дава идеи какво се търси на пазара. На срещата с мениджмънт екипа, колегите от Човешки ресурси повдигат темата и тя се обсъжда от гледна точка на правила и бюджет. И въпреки че придобивките не са най-големия разход в бюджета, те са важни и изпращат посланието, че работодателят го е грижа.

 

Как се отразяват придобивките на хората и как ги променят?

Със сигурност растат удовлетвореността на хората и престижът на компанията. Усещането, че работодателят се грижи за всеки се повишава. Невинаги всяка придобивка започва да се използва еднакво активно от всички от първия момент. Някои имат нужда от промотиране и обяснение от наша страна – дори и допълнителното здравно осигуряване. Първият момент обаче, в който се видят ползите от дадена придобивка, удовлетвореността расте.

 

АББ е от компаниите, които отделят бюджет за карта MultiSport и подпомагат служителите си в грижата за здравето им. Какво ви носи това като работодател?

За мен това е грижа. Ние нямаме директни ползи от това – не постигаме производствените таргети или бизнес цели благодарение на спортната карта. По-скоро има косвен ефект. Спортната карта е възможност да насърчим колегите да обърнат внимание на физическото си здраве или поне да се замислят за него. Грижейки се за физическото здраве, се грижим и за менталното – ставаме по-щастливи, по-продуктивни не само на работа, но и в личен план. Има голямо значение дали ще се приберем направо от работа вкъщи или първо ще минем за 1 час през залата. След това се прибираме с други нива на хормоните и сме по-усмихнати за близките си.

 

Доста разпалено разказвате за ползите от спорта – какво спортувате Вие самата?

Ходя на функционални тренировки. Това е мое лично постижение и е обрат в начина ми на живот. След като се върнах на работа след второто ми майчинство, си взех карта и реших, че ще ходя в събота. Това беше 2017 г., което са близо 7 години – като ги преброя и аз се изненадвам. Днес ходя на същото място, но вече 3 пъти в седмицата. Не мога да повярвам как се е случи това и то след 35-годишна възраст. Комфортът, който ми даде спортната карта, и начинът, по който са наредени приоритетите ми в момента, са част от успеха на това начинание. Най-хубавото е, че нямам дилемата "ама сега да ходя ли на тренировка, да не ходя ли" – имам го в календара в Outlook, а и давам пример на децата ни .

 

Какви са плановете Ви в посока грижа за служителите в следващата година?

Не толкова материални придобивки, колкото повече активности, свързани със здраве и благосъстояние – съвети с какво да се хранят, какви упражнения могат да правят, излети в планината. Искаме да мотивираме  хората, мисленето им и да ги насърчим да изградят по-добри навици в посока тяло, дух и здраве.

 

Какъв би бил призивът Ви към останалите компании в бранша, които искат да са още по-добри работодатели?

Ясно е, че водещата сила в избора на работодател е заплащането. Но впоследствие допълнителната стойност идва от автентичната грижа за служителите. Защото работодателят не е някаква имагинерна организация, за която даваме 8 часа на ден – трябва да е партньорство, което има фокус върху бизнес резултатите и благосъстоянието на служителите.

 

Повече информация за MultiSport можете да получите на https://benefitsystems.bg/employers/ или на телефон 0879911619.


Други рекламни публикации на Бенефит Системс България

Top