АББ, Радослава Радева: Добре развитата партньорска мрежа е предпоставка за успешен бизнес

ЕлектроенергетикаИнтервюСп. Енерджи ревю - брой 2, 2021 • 06.04.2021

АББ, Радослава Радева: Добре развитата партньорска мрежа е предпоставка за успешен бизнес

Радослава Радева, мениджър "Продажби и маркетинг" в АББ, пред сп. Енерджи ревю

 

От януари 2021 г. заемате длъжността мениджър “Продажби и маркетинг” в АББ. Притежавате дългогодишен опит в този бранш и Вашите съвети биха били много ценни за всеки образован и амбициозен млад човек в кариерното му развитие. Според Вас каква роля за успеха играят опитът и личностните качества за реализирането на високи професионални постижения?

Мисля, че и двата фактора – опит и личностни качества, са основополагащи за успеха с лек превес на личностните качества. Бих добавила към рецептата за успех и малка доза късмет – това да се окажеш на правилното място в точния момент. Съветът ми към младите обаче е да не разчитат прекалено много на късмета, защото без образование, опит и силни личностни качества няма да успеем да "хванем птиченцето, дори и да кацне на рамото ни".

Като специалист в областта си, който отлично познава клиентите и пазара, моля, споделете какъв според Вас би бил двустранно най-удовлетворяващият подход за развитието на отношенията с партньорите на АББ?

При изграждането на партньорска мрежа независимо в кой бранш, като начало трябва да залегне концепцията за дългосрочни отношения, основани на коректност и взаимен интерес. Партньорите на една компания са повече от обикновени клиенти. Те формират нещо като семейство и се развиват и променят заедно с компанията като части от единен организъм. Компания като АББ не може да расте без стабилна партньорска мрежа. От друга страна, партньорството с голяма фирма като АББ разширява потенциала за растеж на всяка една местна фирма. Никога не забравям, че в основата на всеки бизнес стоят човешките отношения и държа на това търговският ни екип да има лично отношение към партньорите ни.

 

Бъдещите цели на АББ, които засягат и Вашата роля в компанията, включват оптимизиране на дистрибуторската и по-добро присъствие в търговската мрежа. Каква посока на действие предвиждате за разширяване на пазарното присъствие и за осигуряване на по-директно възприемане на новите интелигентни предложения на АББ от по-широка клиентска аудитория?

За да се постигне оптимизация на дистрибуторската мрежа, трябва да се намери точният баланс – от една страна дистрибуторите трябва да са достатъчно за осигуряване на добро покритие, а от друга – не трябва и да са прекалено много. Тъй като разширяваме портфолиото си от продукти, насочени към по-широка аудитория от крайни потребители, като АС зарядни станции, монофазни UPS, системи за умен дом, дизайнерски серии ключове и контакти и др., за нас е важно постигане на по-широко пазарно присъствие и разпознаваемост на марката ни. С тази цел през тази и следващите години ще увеличим маркетинг дейностите си, насочени към крайните клиенти.

 

Дигиталните продукти като ABB AbilityТМ, усъвършенстването на технологиите за интелигентна свързаност, софтуерните иновации и развитието на зарядната инфраструктура за електромобили са приоритетни сфери в момента както за АББ, така и за конкурентите в бранша. Какъв маркетингов модел бихте избрали, който да акцентира върху предимствата на АББ в тези продуктови области?

Когато говорим за навлизане на дигитални и облачни технологии, все още сред клиентите има известни резерви. Най-успешната стратегия за преодоляването им е споделяне на успешно изградени местни проекти и ползите от реализацията им за крайния клиент. В тази връзка е важен личният пример и затова планираме през тази година да изградим в 2 от фабриките на АББ в България система за интелигентно управление на осветлението и система за енергиен мениджмънт. Това ще ни даде възможността да правим демонстрации през мобилни приложения или на място на реално действащите системи и клиентите ни ще могат лично да видят как се борави с тях, какви функции предлагат и да се убедят в ползите от тях. Разчитам, че този подход ще даде резултат и все повече клиенти ще се насочат към дигиталните решения.

По отношение на зарядната инфраструктура, гордея се с това, че АББ беше призната за глобален лидер в електрическата мобилност през 2019 г. В България създадохме партньорства с водещи оператори в бранша и вече имаме монтирани над 75 бързи зарядни станции, като по този начин активно допринасяме за намаляване емисиите на CO2, за устойчиво градско развитие и за екологичното равновесие на планетата ни като цяло.

 








Top