Socomec, Алеш Йенко: Стремим се да наложим Socomec като надежден партньор
• Електроенергетика • Интервю • Сп. Енерджи ревю - брой 5, 2014
Алеш Йенко, регионален мениджър на Socomec за Централна и Източна Европа, пред сп. Енерджи ревю
ПОДОБНИ СТАТИИ
Учени от MIT предложиха противообледенителна система със соларна енергия
Община Кнежа с отличие за енергийна ефективност на сградите от конкурса ЕКООБЩИНА
Нов световен рекорд в разделянето на вода със соларна енергия
Microsoft тества подводен център за данни, захранван от ВЕИ
Енергийна ефективност на горивни инсталации
Socomec, Лео Саро: Модулните UPS системи отговарят на основните нужди на потребителя
Каква е новата организационна структура на Socomec? Какви са целите и значението на структурните промени?
Основната цел на нашата нова организация е да бъдем по-ориентирани към клиента. Това означава да следваме нашите клиенти по-отблизо, предлагайки им по-добра поддръжка и по-персонализиран контакт, както и по-цялостни решения, които включват подход от решения и услуги, който да допълва продажбите на продукти.
Сред другите цели са развитие на нашето лидерство и специализация в четири области: критично електрозахранване, контрол и безопасност на захранването, решения за енергийна ефективност, соларна енергия. Възнамеряваме да укрепим позицията си на енергиен специалист и да подобрим процесите, свързани с продажбите, като: осигурим повече средства за тези дейности, подобрим консултациите и отчитаме по-добре нуждите на клиента.
Как новата организационна структура ще се отрази на дейността ви в България? Какви предимства ще осигури и как ще повлияе на вашата маркетингова стратегия в региона?
Основната цел на новата организация е да даде възможност за по-ефективни продажби и възможност за предоставяне на експертни решения за мрежи НН. Ще имаме само един (ексклузивен) дистрибутор на българския пазар с по-добро пазарно покритие.
Ако следваме пазарното търсене чрез ексклузивен дистрибутор, тогава ще имаме цялостна маркетингова политика. Тя включва провеждане на семинари за пълната продуктова гама на Socomec, онлайн дейности и реклама на всички продукти и оптимизация за местните интернет търсачки.
Какво е значението на сътрудничеството ви с фирма DTS за успеха на дейността на Socomec?
Сътрудничеството ни започна през 1995 г. с дистрибуция единствено на UPS продукти. Фирма DTS вече е експерт в областта, има отличен екип за гаранционно обслужване и изключителни технически познания. Логичното решение беше да се съсредоточи и върху други продукти на Socomec. Тъй като е системен специалист (резервно захранване, прекъсвачи), DTS може да предлага продуктите на Socomec чрез по-широки канали за продажба.
Какви бяха акцентите на представянето на Socomec по време на традиционния семинар на DTS Technical Days в София? Какви са впечатленията ви от събитието?
Това е едно от най-посещаваните събития в региона. През последните 4 години мнозина български специалисти присъстват и ние наистина вярваме, че тези семинари имат влияние в страната.
Не бих казал, че ние сме най-известните, но споделяме техническите си познания с гостите на семинара, което никой друг не е правил преди. Мога да кажа, че се опитваме да популяризираме Socomec като надежден партньор, който познава технологията, изискванията на пазара и е способен да предложи пълна поддръжка.
В каква посока планирате по-нататъшното развитие на фирмата на българския пазар? Какво да очакваме от Socomec и DTS в бъдеще?
Индустриалната група Socomec е основана през 1922 г. и в момента разполага с 3100 служители.
Нашата основна дейност е свързана с надеждност, контрол и безопасност на електрически мрежи НН с повишен акцент върху качеството на електрозахранването. Независимостта на Socomec Group позволява компанията да контролира процеса на вземане на решения, като зачита ценностите, защитавани от собствените си семейни акционери и споделяни от нейните служители.
Въз основа на свое неотдавнашно проучване на пазара на непрекъсваеми токозахранващи устройства (UPS) Frost & Sullivan отличи Socomec с европейската награда за продуктова диференциация за 2013 г. Компанията вече е установена на пазара като доставчик на висококачествени продукти и решения, ориентирани към изискванията на клиентите.
В този смисъл нивото на продуктова диференциация на Socomec е една от основните причини за непрекъснато разширяване на пазарния обхват и привличане на нови клиенти. 20 години след като навлезе в пазара на електрически измервания със системата DIRIS - първото решение за мултифункционални измервания, Socomec отново е начело с последните си технологични иновации: DIRIS Digiware, напълно модулна и гъвкава система за измерване и мониторинг на електроенергия.
Това е основната посока, в която Socomec планира да развива в бъдеще на българския пазар. В този смисъл може да очаквате от Socomec и DTS силна инвазия на пазара на електрически измервания - с Digiware, както и в областта на системите за автономно захранване - със зелената гама на Socomec (Green Power Range), която е на върха на UPS технологиите.